Alle artikelen

Debitoor update: nieuw 'openstaande facturen' voor accountoverzichten

Bij Debitoor leggen wij alle suggesties van klanten voor nieuwe functionaliteit vast, de beste ideeën komen immers van de ondernemers die Debitoor daadwerkelijk gebruiken.

Overzicht van de nieuwe filters van Debitoor

Onlangs hebben we nieuwe filters voor het datumbereik toegevoegd aan de accountoverzichten van je Debitoor contacten, nu hebben we hier nog een filter aan toegevoegd waardoor je openstaande facturen kunt selecteren!

Met deze simpele maar toch significante update, kun je de informatie in het accountoverzicht nog specifieker samenstellen door ervoor te kiezen om alleen openstaande facturen in het overzicht op te nemen.

Waar vind je dit nieuwe “Openstaande facturen” filter dan?

Je kunt een accountoverzicht creëren door naar “Contacten” > “Klanten” te gaan en de klant te selecteren waarvoor je het accountoverzicht wilt maken. Je zult vervolgens in de rechterbovenhoek de knop “Accountoverzicht” vinden.

Je krijgt vervolgens een scherm te zien waarop je het gewenste documenttype (openstaande facturen) en het gewenste datumbereik kunt selecteren:

Zo ziet het selectiescherm van het nieuwe filter eruit

In het accountoverzicht staat bovenaan een samenvatting van de transacties, hier is ook het totale openstaande bedrag te vinden, de uitstaande balans en eventuele achterstallige betalingen.

Als je het filter “Openstaande facturen” toepast kan het zo zijn dat al deze bedragen hetzelfde zijn.

Waarom kan het handig zijn om klanten accountoverzichten toe te sturen?

Een accountoverzicht vat alle transacties van een specifieke klant samen in één document, zodoende heb je inzicht in de openstaande balans van die klant en kun de klant eventueel een herinnering sturen.

Voorheen bevatte het accountoverzicht altijd alle transacties, waaronder zowel de betaalde als onbetaalde facturen, vanaf de allereerste transactie met die klant. Sinds de laatste twee updates kun je dus kiezen voor een specifieke periode en om alleen openstaande factureren in het overzicht op te nemen.

Op deze manier kun je het aantal resultaten in het accountoverzicht beperken en zo meer overzichtelijkheid creëren. Als je het accountoverzichtelijk naar de klant stuurt, is het voor de klant makkelijk om snel te beoordelen wat de stand van zaken is.

We hopen dat je blij bent met deze update, als je vragen hebt, aarzel dan niet om ons in de app een bericht te sturen of te mailen naar [email protected].

Jouw privacy is belangrijk voor ons

Als je deze website bezoekt of onze mobiele app gebruikt, kunnen we informatie verzamelen zoals standaard details voor statistieke en marketing doeleinden. Je kunt hier toestemming voor geven door hieronder je voorkeuren vast te leggen. Als je dit niet wilt, kun je weigeren toestemming te geven. Er kan dan alsnog wat informatie die noodzakelijk is voor het functioneren van de website door je browser verzameld worden.