De blog van Debitoor

Lees nieuws, tips en interessante weetjes uit het Debitoor-universum

Sebastiaan

Leg je eigenbijdrage vast met je boekhoudsoftware

Een bedrijf draaiende houden kost niet alleen veel tijd en inspanning, maar het kan ook een significante financiële toewijding vergen van de eigenaar, in andere woorden soms moet je als ondernemer geld uit eigen zak in je bedrijf stoppen.

eigenbijdrage

Als je eigenaar bent van een bedrijf of als zzp’er werkt die soms een privé inleg in de onderneming doet, is het natuurlijk ook van belang dat je deze inleg goed vastlegt, daarom leggen we in dit artikel kort uit hoe je een eigenaarsbijdrage registreert in je boekhoudsoftware.

Sebastiaan

Vijf strategieën om je klantretentie te vergroten

Nu het einde van de lockdown in zicht komt en veel ondernemers zich op de heropening van de samenleving verheugen, kan het voordelig zijn om er niet alleen bij stil te staan hoe je straks nieuwe klanten aantrekt, maar ook hoe je bestaande klanten over de lange termijn aan je bindt.

de belangrijkste strategieën van klantretentie in beeld

In dit artikel gaan we in op het belang van klantbehoud en de 5 best strategieën die je kunt gebruiken om klanten aan je onderneming te binden.

Sebastiaan

Debitoor update: nieuw 'openstaande facturen' voor accountoverzichten

Bij Debitoor leggen wij alle suggesties van klanten voor nieuwe functionaliteit vast, de beste ideeën komen immers van de ondernemers die Debitoor daadwerkelijk gebruiken.

Overzicht van de nieuwe filters van Debitoor

Onlangs hebben we nieuwe filters voor het datumbereik toegevoegd aan de accountoverzichten van je Debitoor contacten, nu hebben we hier nog een filter aan toegevoegd waardoor je openstaande facturen kunt selecteren!

Met deze simpele maar toch significante update, kun je de informatie in het accountoverzicht nog specifieker samenstellen door ervoor te kiezen om alleen openstaande facturen in het overzicht op te nemen.

Sebastiaan

Wat is het verschil tussen een offerte en een prijsschatting?

Als je werkzaam bent als aannemer of klusjesman, verwacht een potentiële klant ongetwijfeld soms dat je hem een indicatie geeft van de te verwachten kosten van een project. Dat betekent dat je de keuze hebt tussen het geven van een prijsschatting of een offerte.

Een aannemer aan het werk

Prijsschattingen en offertes zijn niet zomaar twee namen voor hetzelfde ding, er bestaan concrete verschillen tussen de twee en beiden hebben zowel voordelen als nadelen. Het is daarom belangrijk dat je goed van deze verschillen op de hoogte bent wanneer een klant om de prijs vraagt.

Dit artikel helpt je daarmee door de verschillen tussen prijsschattingen en offertes te bespreken en voor welke situaties ze het meest geschikt zijn.

Sebastiaan

Debitoor update: nieuwe filters voor accountoverzichten

Op vraag van veel Debitoor gebruikers hebben we nieuwe filters toegevoegd aan de accountoverzichten van je klanten! Deze functie was erg gewild en daarom zijn we blij aan te kondigen dat deze nu eindelijk beschikbaar is op Debitoor.

Een overzicht van de nieuwste Debitoor update

Voorheen bevatten accountoverzichten alle facturen die aan de desbetreffende klant gekoppeld waren, nu is het echter mogelijk om een accountoverzicht van een specifieke periode te maken.

Sebastiaan

Nieuwe ondernemer? Zo schrijf je je in bij de KVK!

Als je recent besloten hebt als ondernemer te starten, is één van je eerste stappen om je nieuwe bedrijf in te schrijven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel, zodra je dat doet heb je namelijk een officieel erkende onderneming.

Een startend onderneming die zijn formulier ondertekend

We kunnen ons goed voorstellen dat de formaliteiten die bij het oprichten van een bedrijf soms overweldigend kunnen zijn, daarom helpen we je door in dit artikel uit te leggen wie zich bij de KVK in moet schrijven en hoe het proces gaat!

Sebastiaan

Debitoor update: btw verleggen na Brexit

Zoals je weet heeft het Verenigd Koninkrijk op 1 januari 2021 de Europese Unie verlaten. Om die reden hebben we wat aanpassingen aan Debitoor moeten maken met betrekking tot het verleggen van btw aan klanten in het VK.

Grafische illustratie van Brexit

Dit artikel legt uit hoe je als ondernemer die binnen de EU voor btw geregistreerd is het verleggen van btw naar klanten in het VK kunnen vastlegt en hoe je uitgaven in het VK vastlegt.

Sebastiaan

Terugblik: Wat is er veranderd in 2020?

Er is in 2020 ontzettend veel gebeurd en ik denk dat we ons er allemaal op verheugen dat het leven in 2021 weer naar normaal terug kan keren. Wij hebben bij Debitoor een druk jaar gehad met veel nieuwe ontwikkelingen voor onze facturatie- en boekhoudsoftware, laten we daarom eens op het jaar terugblikken en bespreken wat we in 2021 kunnen verwachten.

Een computerscherm en een persoon waarvoor het nieuwe jaar begint

2020 is natuurlijk een heel gek jaar geweest, en daar hebben wij bij Debitoor ook me geworsteld, we hebben allemaal het grootste deel van het jaar thuis gewerkt en zo aanpassingen in onze stijl van werken moeten maken. Toch is 2020 ook een productief jaar geweest en hebben we mooie veranderingen in onze software kunnen aanbrengen.

De belangrijkste updates in 2020 bestonden uit:

Sebastiaan

Wat betekent een no-deal Brexit voor Nederlandse bedrijven?

Het nieuwe jaar nadert snel en tot nu toe is er geen overeenkomst gesloten tussen de Europese Unie (EU) en het Verenigd Koninkrijk (VK). Als de onderhandelingen niet tot een overeenkomst leiden, verlaat het VK op 1 januari 2021 de Europese interne markt en douane-unie, waardoor handel tussen EU-landen en het VK een stuk gecompliceerder zal worden.

Een afbeelding met de vlaggen van de Europese Unie en het Verenidgd Koninkrijk die elk een eigen weg gaan

Als je als Nederlandse ondernemer zakendoet met het Verenigd Koninkrijk is dit natuurlijk geen wenselijke situatie, daarom leggen we in dit artikel uit wat je kunt verwachten als er inderdaad een no-deal Brexit plaatsvindt.

Sebastiaan

Nieuwe integratie: Debitoor en Simple-Simon, de slimme werkbon app

We introduceren graag een nieuwe integratie aan onze gebruikers, die vooral voor onze vakmensen interessant is. Met Simple-Simon plan en beheer je je werkbonnen digitaal en bespaar je zodoende veel tijd. Zo hebben jij en je medewerkers altijd een overzicht van aankomend, lopend en afgerond werk.

Debitoor en Simple-Simon samen in balans

Dankzij de koppeling tussen Debitoor en Simple-Simon wordt er automatisch een factuur aangemaakt in Debitoor voor elke opdracht die je in Simple-Simon verwerkt, zodat je tijd bespaart en fouten voorkomt.

Jouw privacy is belangrijk voor ons

Als je deze website bezoekt of onze mobiele app gebruikt, kunnen we informatie verzamelen zoals standaard details voor statistieke en marketing doeleinden. Je kunt hier toestemming voor geven door hieronder je voorkeuren vast te leggen. Als je dit niet wilt, kun je weigeren toestemming te geven. Er kan dan alsnog wat informatie die noodzakelijk is voor het functioneren van de website door je browser verzameld worden.